ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Γ' τάξη (Γ1)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματική ενότητα: «Ζω καλύτερα Ευ ζην»

Τα κόκκινα παπούτσια

 

 

«Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να προστατεύεται από κάθε μορφή βίας σωματικής ή ψυχολογικής»

(Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Άρθρο 19)

 

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος καλλιέργειας  δεξιοτήτων, που από τη σχολική χρονιά 2021-2022 εισήλθε στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ ζην». Το πρόγραμμα είχε τίτλο: «Τα κόκκινα παπούτσια» και αφορούσε στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προστατεύουν και προάγουν την υγεία, τις υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και την ευεξία των ατόμων,  στην αναγνώριση από τις πρώτες εκπαιδευτικές βαθμίδες επιβλαβών καταστάσεων και της ενδεδειγμένης διαχείρισής τους για την προάσπιση της υγείας και της ζωής. Επίσης αποσκοπούσε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, αυτομέριμνας κι αυτοφροντίδας, ανθεκτικότητας, ενσυναίσθησης και υπευθυνότητας (δεξιοτήτων ζωής),  στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σκέψης , στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs), στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων - στην ανάδυση χαράς και ευεξίας, ευγνωμοσύνης και περηφάνειας
Λαμβάνοντας υπόψη την αναξιόπιστη συχνά παρουσίαση θεμάτων σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, τη “δυσκολία” των κυρίως υπεύθυνων για την καθοδήγηση των παιδιών, όπως και ότι σε κάποιες περιπτώσεις, στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται και οι υπαίτιοι της παρενόχλησης ή κακοποίησής τους, καθίσταται σαφές ότι ο ρόλος του σχολείου αποκτά κομβική σημασία για την ενημέρωση και προληπτική ενδυνάμωση των μαθητών/-τριών.
Έτσι αξιοποιήθηκε  η ολιστική εκπαιδευτική μεθοδολογία της θεατροπαιδαγωγικής και ειδικότερα, τεχνικές και πρακτικές Εκπαιδευτικού Δράματος που συνδέουν μοναδικά «συναισθηματική εμπλοκή και νοητική επεξεργασία, βίωση και αναστοχασμό [αποβλέποντας] στη μάθηση με την έννοια της κατανόησης του εαυτού και του κόσμου» (Αυδή & Χατζηγεωργίου, 2007: 19).
Με μεθοδευμένες παρεμβάσεις και αποκαλύψεις μίας ολοκαίνουργιας ιστορίας – της ιστορίας της Κάρεν και του Ένκαρ- που παρουσιάζεται εξελικτικά, απογειώνεται το ενδιαφέρον αλλά και η συναισθηματική εμπλοκή και ενεργοποίηση των παιδιών στην ασφάλεια πάντα, του μυθοπλαστικού πλαισίου. Ξεπλέκοντας το μυστήριο των “κόκκινων παπουτσιών”, ακολουθούμε το νήμα που συνδέει την εποχή της αθωότητας με την πρώτη μύηση στον κόσμο και οδηγεί έως τη χειραφέτηση και άρνηση της δωροδοκίας και της θυματοποίησης με τη συμπαράσταση των έμπιστων φίλων.
Μέσα από την παρακολούθηση και διερεύνηση της ιστορίας της Κάρεν και του Ένκαρ, και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές/-ήτριες οδηγήθηκαν επαγωγικά και δημιουργικά, ενεργητικά και συμμετοχικά, στοχαστικά και αναστοχαστικά στην κατανόηση του εαυτού και των άλλων, ορίων και δικαιωμάτων, κανόνων και αρχών.
 

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ