ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β' τάξη (Β1)

Τμήμα : Β΄1

1η Θεματική ενότητα : Ζω καλύτερα –Ευ ζην

Υποενότητα :Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

Τίτλος:

<<Μαθαίνω να αναγνωρίζω και να διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου >>

Εκπαιδευτικοί :Καρατάσιου Βαρβάρα, Ακριώτη Παρασκευή (Δασκάλα Εικαστικών)

Σε αυτή τη θεματική ,οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν έχοντας σαν κεντρικό άξονα την καλλιέργεια του αισθήματος της ενσυναίσθησης αλλά και της συνεργατικότητας.

Εργαστήριο 1ο

Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού :<<Μ ΄ αρέσει να ουρλιάζω >>της Μαρίας Ρουσάκη. Ο χαρακτηριστικός τίτλος του παραμυθιού αποτέλεσε εξαιρετική αφόρμηση για συζήτηση μεταξύ των μαθητών .Προχωρώντας στην επεξεργασία του ,τα παιδιά μπόρεσαν να κατανοήσουν το συναίσθημα του θυμού ως βασική αιτία της κακής συμπροφοράς σε μία τάξη ή ομάδα και να αναγνωρίσουν την ανάγκη της διαχείρισης τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές κλήθηκαν να ολοκληρώσουν ένα φύλλο εργασίας με τίτλο: << ο θυμός>. Σε αυτό έπρεπε να καταγράψουν είτε με μορφή κειμένου είτε με μια ζωγραφιά τρία πράγματα που τους προκαλούν θυμό και έπειτα 3 τρόπους με τους οποίους μπορούν να απαλλαγούν από αυτόν.

Εργαστήριο 2ο

Στο δεύτερο εργαστήριο προβλήθηκε στους μαθητές ένα μικρό κομμάτι από την παιδική ταινία :<<Τα μυαλά που κουβαλάς>> με τίτλο: <<Τα συναισθήματα: Πρώτη μέρα στο σχολείο >>.Σε αυτή , οι μαθητές αναγνώρισαν αρχικά τα συναισθήματα που παρουσιάστηκαν και στη εν συνεχεία πρόσθεσαν και αλλά .Αφού τα κατηγοριοποιήσαμε σε αρνητικά και θετικά , γίναμε για λίγο ζωγράφοι .Στα παιδιά μοιράστηκε μια παλέτα πάνω στην οποία απεικονίζονταν τα συναισθήματα. Η αποστολή τους ήταν να αποτυπώσουν κάθε συναίσθημα με ένα διαφορετικό χρώμα .Τέλος , οι μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν με μια ζωγραφιά 1 στιγμιότυπο ή πράγμα που τους προξενεί καθένα από τα βασικά συναισθήματα(χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ζήλια).

Εργαστήριο 3ο

Σε αυτό το εργαστήριο , οι μαθητές κλήθηκαν να αναπαραστήσουν και να αναγνωρίσουν βιωματικά τα συναισθήματα .Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε το παιχνίδι της παντομίμας και οι καρτέλες των συναισθημάτων. Κάθε παιδί επιλέγοντας τυχαία μια καρτέλα παρουσίαζε κάποιο συναίσθημα στους συμμαθητές του. Στο τέλος, απέδωσαν σχηματικά το κάθε συναίσθημα ,συμπληρώνοντας τα χαρακτηριστικά σε άδεια πρόσωπα .

Εργαστήριο 4ο

Στο τέταρτο εργαστήριο επεξεργαστήκαμε το παιδικό τραγούδι <<Ταξίδι με τα συναισθήματα>>. Οι μαθητές εντόπισαν μέσα στο τραγούδι τα συναισθήματα εκείνα που πρέπει να είναι <<συνταξιδιώτες >>τους στη ζωή , ενώ παράλληλα προσπάθησαν να το αποδώσουν με μια ζωγραφιά .

Εργαστήριο 5ο

 

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών , οι μαθητές δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ για τα συναισθήματα.

Εργαστήριο 6ο

Στο τελευταίο εργαστήριο , οι μαθητές προχώρησαν στη συγγραφή του δικού τους παραμυθιού με τίτλο: << Ο Χάρης στη Συναισθηματούπολη>> .

β1 1

 

1o Σεμινάριο εμψύχωσης της Ομάδας και πέρασμα από το "εγώ" στο "εμείς"

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Νίκα Δέσποινα, Δρίτσα Χρυσή, Σπανογεώργος Αλέξανδρος, Μπαλιάμης Νικόλαος, Καραγιάννη Βασιλική, Πετκόπουλος Κωνσταντίνος ,Ταρώνη Δήμητρα, Τσάκωνα Ειρήνη, Μπλαράς Αλέξανδρος, Μπακοπούλου Βασιλική, Μπραζιώτη Αργυρώ, Αργυρούλη Μαρία, Παπαδοπούλου Βασιλική(Ε.Ε.Π), Χριστοδούλου Αθηνά( Συνεργασία με Δημοτικό Σχολείο Υπάτου)

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού των Σχεδίων Δράσης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας , σε συνεργασία με την «Πρόταση Ζωής» και την κ. Βούλγαρη Ευγενία ,διοργανώθηκε επιμορφωτικός κύκλος σεμιναρίων ( τρία 3ωρα) αλληλοϋποστήριξης ,αυτοβελτίωσης και ενίσχυσης των μεταξύ τους σχέσεων. Το σεμινάριο έχει στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τον κατάλληλο « χώρο» και τις προϋποθέσεις μέσα στον οποίο θα νιώθουν ασφάλεια ,θα δίνουν υποστήριξη και φροντίδα ο ένας στον άλλον και να φτάσουν να λειτουργούν από το «εγώ» στο «εμείς».

Το ιδιαίτερα επιβαρυμένο πλέον έργο των εκπαιδευτικών καθιστά αναγκαία τη στήριξη όλων ,ώστε μέσα από το ενισχυμένο «εμείς» να καταφέρουμε όσα ονειρευόμαστε και μπορούμε να κάνουμε για εμάς και τα παιδιά μας.

Απώτερος σκοπός αυτής της δράσης είναι η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των εκπαιδευτικών ,η οποία έχει θετικό αντίκτυπο στις σχέσεις τους με τα παιδιά.

                                                                   Η Διευθύντρια

                                                                   Δέσποινα Νίκα

f1

f2

f3

f4

ft7

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2021-2022

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2021-2022

ΔΗΜΟΦΙΛΗ