"Οι μαθητές λένε όχι στη ΒΙΑ"

Όλοι αναρωτιόμαστε πως θα μπορέσουμε να μεγαλώσουν τα παιδιά μας σ ένα τόσο δύσκολο και Διαφορετικό κόσμο. Φόβος μας κυριεύει στη σκέψη ότι θέλουμε να τους μάθουμε να αποφεύγουν κάθε κακοτοπιά και άγχος στη ιδέα ό-τι θα παρασυρθούν από συνομηλίκους ή άλλους φίλους τους.IMG 20160323 093210

Τα πaιδιά κλείνουν τα αυτιά στη συμβουλή και ανοίγουν τα μάτια τους στο παράδειγμα!

Εμείς οι ίδιοι δίνοντας τους ερεθίσματα γινόμαστε καθημερινά το πρότυπο και το παράδειγμα τους. Μόνο με αξίες μπορούμε να διδάξουμε τα παιδιά μας , κι αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο απ' το να τους μάθουμε τι είναι, κατά τη γνώμη μας καλό ή κακό, τι αξίζει και τι όχι. Έχοντας ως γνώμονα αυτό το σκο-πό δουλέψαμε και για την Παγκόσμια μέρα της ενδοσχολικής βίας. Και επειδή καμιά φορά τα λόγια είναι περιττά... απολαύστε τις εργασίες των παιδιών στο παρακάτω βίντεο!

Κάντε ΚΛΙΚ ΕΔΩ για το video

Αθηνά Λιάκου ( Δασκάλα Ε΄2 τάξης)

Βιωματικό εργαστήρι για εκπαιδευτικούς

Η ενδοσχολική βία ή ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο της σχολικής κοινότητας με δυσάρεστες συνέπειες. Η 6η Μάρτιου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Τη Δευτέρα στις 29 Φεβρουαρίου 2016 διοργανώθηκε ένα ενδιαφέρον βιωματικό εργαστήρι για εκπαιδευτικούς στο 4ο Δημοτικό σχολείο Θήβας. Ο συγγραφέας του βιβλίου "Ο αληθινός Τρικεράτωψ φοβάται;'' Βαγγέλης Ηλιόπουλος παρουσίασε με μοναδικό τρόπο την ιστορία του βιβλίου και έδειξε πως το δημιουργικό παιχνίδι , τα συναισθήματα, η δημιουργική γραφή , το παιχνίδι ρόλων γίνονται απαραίτητα εργαλεία στα χέρια του εκπαιδευτικού. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η σχολική σύμβουλος κυρία Άννα Ζουγανέλη και η Πρόεδρος του Κύκλου του Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου κυρία Βασιλική Νίκα . Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να προσεγγίσει το θέμα της βίας με τρόπο βιωματικό και διαδραστικό. Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τη συμμετοχή τους σε θεατρικά δρώμενα προσπάθησαν να μπουν στη θέση του άλλου, δοκιμάζοντας τους ρόλους του θύματος , του παρατηρητή αλλά και του θύτη. Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης είναι αυτή που θα οδηγήσει και τους μικρούς μαθητές αλλά και όλους στην αλληλεγγύη ως πράξη ζωής, ωθώντας τους να απορρίπτουν πράξεις αποκλεισμού, μέσα από την κατανόηση του ''άλλου''. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η δύναμη βρίσκεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες.

 Κείμενο: Αθηνάς Λιάκου (δασκάλας της Ε2΄τάξης)

9789601665276 1000 1135630

IMG 20160229 182928 2

IMG 20160229 190837 4

 

IMG 20160229 185153 3

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία»

logotypoΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία» : 2016-02-24 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 Πράξεις: «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία» Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3 ως υποψήφιες για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020 με τίτλο «Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία – Τάξεις Υποδοχής» Άξονες Προτεραιότητας 6, 8 & 9 Οι Πράξεις αποσκοπούν στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους. Κεντρικός πυλώνας των Πράξεων είναι η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες – ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης. Για την ενίσχυση των ανωτέρω παρεμβάσεων οι Πράξεις περιλαμβάνουν συνολικά τις ακόλουθες δράσεις: ΔΡΑΣΗ 1: Εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης ΕΚΟ με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 Η δράση αφορά στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (όπως ρομά) με εκπαιδευτικούς που δύνανται να υποστηρίξουν την υποδοχή και ένταξη των μικρών μαθητών στο ελληνικό σχολείο (οριζόντια παρέμβαση σε δημοτικά σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών). Στόχος είναι η επίτευξη πιο αποτελεσματικής, συμμετοχικής και ενεργητικής ένταξης και προσαρμογής των μαθητών αυτών (αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ρομά) στο εκπαιδευτικό σύστημα και η αποφυγή της απομόνωσης και της περιθωριοποίησής τους. ΔΡΑΣΗ 2: «Ενέργειες ενημέρωσης, προβολής και δημοσιότητας» Η δράση αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών δημοσιότητας και προβολής που είναι απαραίτητες τόσο για την προβολή του αντικειμένου του έργου αλλά και για την προβολή των Πράξεων, ως συγχρηματοδοτούμενης από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ