:«Ξαναγνωρίζουμε τη Θήβα μέσα από το Αρχαιολογικό Mουσείο και τους Πολιτιστικούς φορείς»
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης με τίτλο:«Ξαναγνωρίζουμε τη Θήβα μέσα από το Αρχαιολογικό Mουσείο και τους Πολιτιστικούς φορείς» που υλοποιήθηκε από τα τμήματα Γ΄1, Δ΄1, Δ΄2 και Ε΄2 πραγματοποιήθηκαν δράσεις με στόχο την ανάπτυξη δίαυλου επικοινωνίας μεταξύ σχολείου, γονέων και Αρ Μουσείου.
Ειδικότερα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το μουσείο και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο κήπος με τα αγάλματα» στο οποίο συμμετείχαν ενεργά κατασκευάζοντας οι ίδιοι γρίφους για το κυνήγι θησαυρού που έπαιξαν στον αύλειο χώρο του μουσείου. Επιπρόσθετα, κατασκευάστηκαν επιτραπέζια παιχνίδια από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τη βοήθεια των γονέων, τα οποία δωρίστηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο για να ενταχθούν στα εκπαιδευτικά του προγράμματα .Τέλος, δημιουργήθηκαν ξύλινες πινακίδες για τις αρχαιολογικές διαδρομές της Θήβας , οι οποίες τοποθετήθηκαν στην αυλή του σχολείου.
Με τις δράσεις αυτές επιτεύχθηκαν οι αρχικοί στόχοι του προγράμματος, καθώς οι γονείς ενεπλάκησαν με μεγάλη προθυμία και υπήρξε αγαστή συνεργασιά μεταξύ αυτών, του σχολείου και του μουσείου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της Δράσης : Αλέξανδρος Σπανογεώργος (Γ΄1)
Αγγελική Βούλγαρη (Δ΄1)
Χριστίνα Τουρναβίτη (Δ΄2)
Καρατάσιου Βαρβάρα (Ε΄2)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Συζητώντας για τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική
Όλοι είναι διαφορετικοί , όλοι μπορούν να μάθουν…
Οι προβληματισμοί των εκπαιδευτικών πολλοί: πώς να διαμορφώσουμε ένα πλούσιο περιβάλλον με διαφοροποιημένα ερεθίσματα ώστε ο κάθε μαθητής μας να μπορέσει να εξελιχθεί; Πώς να μπορέσουμε να χτίσουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά ,που να μπορεί να ανταποκριθεί σε ατομικές και συλλογικές ανάγκες και να καλύψει πτυχές που αφορούν όχι μόνο τη γνωστική αλλά και την κοινωνική διάσταση της μάθησης …
Με αυτούς τους προβληματισμούς διοργανωθήκαν πέντε τετράωρες συναντήσεις με ανθρώπους που μπορούσαν να μας οδηγήσουν: την κ. Χαρά Κορτέση –Δαφέρμου, τον κ. Χαράλαμπο Σακονίδη , τον κ. Πέτρο Χαραβιτσίδη, την κ. Φωτεινή Κωστούδη , την κ. Βίκη Λαγοπούλου και την κ. Ελευθερία Νικοπούλου.
Στην 1η μας συνάντηση συζητήθηκαν οι προβληματισμοί μας και παρακολουθήσαμε τις ταινίες « Ανάμεσα στους τοίχους» και « Οι συγγραφείς της ελευθερίας». Ακολούθησε συζήτηση.
Η 2η συνάντηση σε συνεργασία των εκπαιδευτικών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας, του Δημοτικού Σχολείου Υπάτου και του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος Αυλίδος
περιλάμβανε βιωματικό εργαστήρι με τις κυρίες Φωτεινή Κωστούδη και Βίκη Λαγοπούλου που μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για τη δημιουργική αξιοποίηση των βιβλίων.
3η συνάντηση στο πλαίσιο της ενδοσχολικής μας επιμόρφωσης!! Πραγματικά περάσαμε τέλεια και δημιουργικά με την κ. Ελευθερία Νικολοπούλου και τον κ. Πέτρο Χαραβιτσίδη !!Σημερινό δημιούργημα μας ένα επιδαπέδιο παιχνίδι , «Τα βραχάκια των αναμνήσεων»!!!!
Με την 4η συνάντηση έφτασε στο τέλος ένας κύκλος βιωματικών εργαστηρίων( που αφορούσε τη Γλώσσα ) για τους εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας , του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος Αυλίδας και του Δημοτικού Σχολείου Υπάτου το οποίο , μας έβαλε στην θέση των παιδιών, και μας θύμισε πώς είναι να είσαι παιδί. Μια επί του πρακταίου επιμόρφωση που μας έφερε ενώπιον των δικών μας δυσκολιών και διαφορετικών αναγκών / τρόπων μάθησης και δράσης
Σάββατο 11 Μαρτίου 2023, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική βιωματική επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος Αυλίδας και του Δημοτικού Σχολείου Υπάτου , με θέμα:
« Από το παλιό στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα Μαθηματικών.»
Την εισήγηση και την επιστημονική ευθύνη της επιμόρφωσης ανέλαβε και υλοποίησε ο καθηγητής της Διδακτικής των Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, κ. Χαράλαμπος Σακονίδης.
Η εισήγηση αφορούσε στην παρουσίαση του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών στα Μαθηματικά και ακολούθησε σύγκριση του παλιού Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών με το νέο. Στη συνέχεια αναζητήσαμε σύγχρονες μεθόδους και σχέδια εργασίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών, βασισμένες στη στοχοθεσία του νέου αναλυτικού προγράμματος.
Ενδεικτικά, παρουσιάστηκε το υλικό Smile που είχε εφαρμοστεί σε μαθητές των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη ,το οποίο διέπεται από τις ίδιες αρχές και συζητήσαμε πως μπορεί να αξιοποιηθεί στην σχολική τάξη, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών μας.
Ευχαριστούμε πολύ την κα Χαρά Κορτέση-Δαφέρμου και τους συνεργάτες της για την επιστημονική καθοδήγησή ,που όποτε ζητηθεί από το σχολείο μας δίνεται απρόσκοπτα.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Δέσποινα Νίκα
Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας και της λειτουργικής, στον ναό της ενορίας μας!!!
Σήμερα τα δύο τμήματα της Στ' τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας επισκεφτήκαμε τον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου όπου, με μεγάλη προθυμία και περισσή αγάπη, μας υποδέχθηκε ο π. Μιχάλης, εφημέριος της ενορίας και προϊστάμενος του Ι.Ν.
Κατά την επίσκεψη, οι μαθητές είδαν και άκουσαν την ερμηνεία από μέρη της "λειτουργικής".
Το Δισκοπότηρο, ο αστερίσκος, η λαβίδα, η λόγχη, το πρόσφορο, τα "ενδύματα", η Αγία Αναφορά και όλα τα ιερά σκεύη με τους συμβολισμούς τους στη Θ. Λειτουργία, αποκάλυψαν σημεία της, τα οποία τα παιδιά είχαν τη μοναδική ευκαιρία να μάθουν.
Κλείνοντας, ανταλλάξαμε ευχές για καλό Πάσχα και καλή "προσωπική" Ανάσταση σε όλους, με την ουσιαστική σημασία της για τον καθένα, μέσα από μια διαφορετική πλέον προσέγγιση, αλλά και τα συναισθήματα που είχαν ήδη δημιουργηθεί σε όλους, από την αναλυτικότατη και εξαιρετική ερμηνεία του π. Μιχαήλ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πετκόπουλος Κωνσταντίνος,Χαϊδεμένος Αθανάσιος