Στα χνάρια της ... Ταναγραίας κόρης

Την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Τάξης επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο στο Σχηματάρι Βοιωτίας, ενώ συμμετείχαν και σε ένα βιωματικό πρόγραμμα, υποδυόμενοι τόσο τους αρχαιολόγους όσο και τους συντηρητές. Αφορμή για αυτήν την εκπαιδευτική επίσκεψη στάθηκε μια ... βαλίτσα! Η βαλίτσα αυτή, στην πραγματικότητα μια μουσειοσκευή δανεισμένη από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας, μύησε τους μαθητές στα μυστικά κατασκευής των περίφημων Ταναγραίων, γυναικείων αγαλματίδιων που βρέθηκαν στην περιοχή της Τανάγρας. Οι μαθητές, μέσα από διάφορες δράσεις, όπως κατασκευές με πηλό, θεατρικά δρώμενα, αλλά και από τη βιωματική προσέγγιση του θέματος στο Μουσείο, ήρθαν σε επαφή με την τοπική ιστορία, ενώ τους δόθηκε η ευκαιρία να ''συνομιλήσουν'' με τους κυριότερους εκφραστές της, τις... Ταναγραίες!

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί :Αικατερίνη Κατσιφή, Μαρία ΣαχινίδουIMG 20171026 113800

IMG 20171026 114752

IMG 20171026 121008

IMG 20171026 121024

DSC03055

DSC03067

Το αλφαβητάρι των αινιγμάτων

IMG 20170322 130829

 

ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΑΙΝΙΓΜΑΤΩΝ

     Γνωρίζουμε την αλφαβήτα μέσα από τα αινίγματα. Ανακαλύψτε όλους τους γρίφους και τα αινίγματα που κρύβονται πίσω από κάθε γραμματάκι, όπως τους συνέλεξαν και τους παρουσιάζουν οι μαθητές της Α2 τάξης σε μια όμορφη ιστοσελίδα.

 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σουλιώτη Αγορίτσα

Ευχαριστούμε θερμά για την βοήθεια του, τον δάσκαλο της πληροφορικής μας, κ. Δημήτρη Κανελλόπουλο.

Για την ιστοσελίδα μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://soulagor6.wixsite.com/abainigma

Στρατηγικές- Τεχνικές για την προαγωγή της συναισθηματικής νοημοσύνης

 

                 Στρατηγικές- Τεχνικές για την προαγωγή της

                         συναισθηματικής νοημοσύνης

(Βιωματικό εργαστήρι για τους γονείς της Α΄ τάξης των

               4ου και 5ου Δημοτικών Σχολείων Θήβας)

                                      Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

IMG 20170329 193717

Πως η συναισθηματική νοημοσύνη επηρεάζει τη ζωή μας ; Αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα μας ή χανόμαστε στο άγχος αδιαφορώντας γι αυτά ; Τα σημερινά παιδιά εκφράζουν συναισθήματα ή κλείνονται και παλεύουν εσωτερικά με κάθε τους μικρή ανησυχία;

Η διαχείριση των σχέσεων μεταξύ γονέων και παιδιών , η σχέση των γονιών μεταξύ τους καθώς και οι ενδοοικογενειακές κρίσεις δημιουργούν ανάμεικτα συναισθήματα στην παιδική ψυχοσύνθεση και αναστατώνουν την παιδική και αθώα τους ψυχή χωρίς να καταφέρουν να εκδηλωθούν τις περισσότερες φορές. Η σχολική ζωή αλληλο- συμπληρώνει την καθημερινότητα και καμιά φορά ελαφρύνει ή και επιβαρύνει την συναισθηματική κατάσταση του παιδιού.   Γνωρίζοντας τις πολλαπλές μορφές συναισθηματικών καταστάσεων μικρών και μεγάλων και έχοντας κατά νου πόσο δύσκολο είναι να διαχειριστούμε τα συναισθήματα μας αλλά και να κατανοήσουμε τα συναισθήματα των άλλων καλέσαμε στο σχολείο μας την Τετάρτη 29 Μαρτίου την κα Παγώνα Μαζιώτη εκπαιδευτικό στο 22ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας. Οι γονείς της Α΄ τάξης του 4ου και 5ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας ενημερώθηκαν για τον ορισμό της συναισθηματικής νοημοσύνης , τα χαρακτηριστικά της καθώς και την πορεία ανάπτυξης της σε κάθε άνθρωπο. Παρουσιάστηκαν τρόποι διαχείρισης των συναισθημάτων και έγινε λόγος για την αξία της ενσυναίσθησης . Τέλος οι γονείς των παιδιών έλαβαν μέρος σε βιωματικό εργαστήρι. Εξέφρασαν συναισθήματα ενώ άκουγαν ένα μουσικό κομμάτι και αφού χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες κατέγραψαν συναισθήματα και πρότειναν λύσεις βασισμένοι σε ένα υποτιθέμενο σενάριο καθημερινή ζωή στο σπίτι . Διατύπωσαν απόψεις και απορίες και μίλησαν ανοιχτά με την κα Μαζιώτη που επιτέλεσε με ιδιαίτερο ζήλο το ρόλο της εμψυχώτριας. Τελειώνοντας αυτό που αποκομίσαμε απ΄ όλη τη διαδικασία ήταν ότι η ικανότητα να χειρίζεται ο άνθρωπος τα συναισθήματά του καθορίζουν την ευτυχία και επιτυχία στη ζωή του. Οι γονείς δε , που διαθέτουν συναισθηματική νοημοσύνη σημαίνει ότι έχουν επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών τους , μπορούν να δείξουν ενσυναίσθηση , να τα καθησυχάσουν και να τα καθοδηγήσουν.

Επιμέλεια κειμένου : Αθηνά Λιάκου

IMG 20170329 181118

IMG 20170329 193434

ΔΗΜΟΦΙΛΗ