ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β' τάξη (Β1)
Τμήμα : Β΄1
1η Θεματική ενότητα : Ζω καλύτερα –Ευ ζην
Υποενότητα :Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη
Τίτλος:
<<Μαθαίνω να αναγνωρίζω και να διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου >>
Εκπαιδευτικοί :Καρατάσιου Βαρβάρα, Ακριώτη Παρασκευή (Δασκάλα Εικαστικών)
Σε αυτή τη θεματική ,οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν έχοντας σαν κεντρικό άξονα την καλλιέργεια του αισθήματος της ενσυναίσθησης αλλά και της συνεργατικότητας.
Εργαστήριο 1ο
Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού :<<Μ ΄ αρέσει να ουρλιάζω >>της Μαρίας Ρουσάκη. Ο χαρακτηριστικός τίτλος του παραμυθιού αποτέλεσε εξαιρετική αφόρμηση για συζήτηση μεταξύ των μαθητών .Προχωρώντας στην επεξεργασία του ,τα παιδιά μπόρεσαν να κατανοήσουν το συναίσθημα του θυμού ως βασική αιτία της κακής συμπροφοράς σε μία τάξη ή ομάδα και να αναγνωρίσουν την ανάγκη της διαχείρισης τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές κλήθηκαν να ολοκληρώσουν ένα φύλλο εργασίας με τίτλο: << ο θυμός>. Σε αυτό έπρεπε να καταγράψουν είτε με μορφή κειμένου είτε με μια ζωγραφιά τρία πράγματα που τους προκαλούν θυμό και έπειτα 3 τρόπους με τους οποίους μπορούν να απαλλαγούν από αυτόν.
Εργαστήριο 2ο
Στο δεύτερο εργαστήριο προβλήθηκε στους μαθητές ένα μικρό κομμάτι από την παιδική ταινία :<<Τα μυαλά που κουβαλάς>> με τίτλο: <<Τα συναισθήματα: Πρώτη μέρα στο σχολείο >>.Σε αυτή , οι μαθητές αναγνώρισαν αρχικά τα συναισθήματα που παρουσιάστηκαν και στη εν συνεχεία πρόσθεσαν και αλλά .Αφού τα κατηγοριοποιήσαμε σε αρνητικά και θετικά , γίναμε για λίγο ζωγράφοι .Στα παιδιά μοιράστηκε μια παλέτα πάνω στην οποία απεικονίζονταν τα συναισθήματα. Η αποστολή τους ήταν να αποτυπώσουν κάθε συναίσθημα με ένα διαφορετικό χρώμα .Τέλος , οι μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν με μια ζωγραφιά 1 στιγμιότυπο ή πράγμα που τους προξενεί καθένα από τα βασικά συναισθήματα(χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ζήλια).
Εργαστήριο 3ο
Σε αυτό το εργαστήριο , οι μαθητές κλήθηκαν να αναπαραστήσουν και να αναγνωρίσουν βιωματικά τα συναισθήματα .Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε το παιχνίδι της παντομίμας και οι καρτέλες των συναισθημάτων. Κάθε παιδί επιλέγοντας τυχαία μια καρτέλα παρουσίαζε κάποιο συναίσθημα στους συμμαθητές του. Στο τέλος, απέδωσαν σχηματικά το κάθε συναίσθημα ,συμπληρώνοντας τα χαρακτηριστικά σε άδεια πρόσωπα .
Εργαστήριο 4ο
Στο τέταρτο εργαστήριο επεξεργαστήκαμε το παιδικό τραγούδι <<Ταξίδι με τα συναισθήματα>>. Οι μαθητές εντόπισαν μέσα στο τραγούδι τα συναισθήματα εκείνα που πρέπει να είναι <<συνταξιδιώτες >>τους στη ζωή , ενώ παράλληλα προσπάθησαν να το αποδώσουν με μια ζωγραφιά .
Εργαστήριο 5ο
Στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών , οι μαθητές δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ για τα συναισθήματα.
Εργαστήριο 6ο
Στο τελευταίο εργαστήριο , οι μαθητές προχώρησαν στη συγγραφή του δικού τους παραμυθιού με τίτλο: << Ο Χάρης στη Συναισθηματούπολη>> .