ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤ' τάξη (ΣΤ1)

Τμήματα :ΣΤ΄1- ΣΤ’ 2

2η Θεματική ενότητα : Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα : Παγκόσμια και Τοπική πολιτιστική κληρονομιά

 

Τίτλος προγράμματος

«Κάποτε στην Αρχαία Θήβα»

 

 

Εκπαιδευτικοί: Σπανογεώργος Αλέξανδρος, Πετρίδης Ευδόκιμος, Ακριώτη Παρασκευή (εικαστικά), Χαρίτος Δημήτρης (Πληροφορική), Καραγιάννη Βασιλική (Αγγλικά)

Οι στόχοι του προγράμματος σ’ αυτήν την ενότητα ήταν:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές-τριες την αρχαία ιστορία της Θήβας και τα σωζόμενα μνημεία.
  • Να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με το Μουσείο της πόλης.
  • Να ευαισθητοποιηθούν στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Να καλλιεργήσουν ερευνητικές, οργανωτικές και επικοινωνιακές δεξιότητες

Εργαστήριο 1

Στην πρώτη συνάντηση των δυο τμημάτων της ΣΤ’τάξης παρουσιάστηκε στα παιδιά το γενικό θέμα του προγράμματος. Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών από τους/τις μαθητές-τριες που αφορούσε στον τρόπο προσέγγισης του θέματος, με στόχο την από κοινού συνδιαμόρφωση-οργάνωση και σχεδιασμού των δράσεων που θα ακολουθούσαν.

Εισαγωγή-ενημέρωση για το θέμα

 

Καταιγισμός ιδεών

     

Εργαστήριο 2

Στο δεύτερο εργαστήριο τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες από διάφορες πηγές (ίντερνετ, βιβλιοθήκη κτλ,) σχετικές με την αρχαία Καδμεία και το τείχος, καθώς και ειδικότερα για τις επτά (7) πύλες, που οδηγούσαν σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Στη συνέχεια εκφράστηκαν δημιουργικά, κατασκευάζοντας τους δικούς τους ιστορικούς χάρτες της Αρχαίας Θήβας, επισημαίνοντας ιδιαιτέρως τις Επτά Πύλες και τις ονομασίες τους.

 

 

   Εργαστήριο 3

     «Ιστορικός Περίπατος»

Στο τρίτο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε ένας «ιστορικός     περίπατος» στο ιστορικό κέντρο της Θήβας, συνοδεία αρχαιολόγου του Αρχαιολογικού Μουσείου Θήβας, του οποίου η συμβολή ήταν καθοριστική για την εξέλιξη του προγράμματος. Αφετηρία της διαδρομής μας ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας. Τα παιδιά ακολούθησαν νοητά τα μονοπάτια της αρχαίας Καδμείας, κάνοντας στάσεις σε σημαντικά σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπου ο αρχαιολόγος σε ρόλο ξεναγού μοιραζόταν τις γνώσεις του με τα παιδιά.

 

 

 

 

Εργαστήριο 4

Επίσκεψη στο μουσείο

Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του προγράμματος ήταν η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας και η πραγματοποίηση προγράμματος υπό την καθοδήγηση μιας αρχαιολόγου και μιας συντηρήτριας αρχαιοτήτων του Μουσείου. Έτσι, τα παιδιά γνώρισαν τα επαγγέλματα της αρχαιολόγου και της συντηρήτριας αρχαιοτήτων, καθώς και την αξία τους στη διάσωση, συντήρηση και ανάδειξη αυτών. Επίσης, συνειδητοποίησαν την σημαντικότητα της αρχαίας Θήβας μέσα από ένα ταξίδι στις διαφορετικές ιστορικές περιόδους.

 

st_a2.jpg

 

 

 

Εργαστήριο 5

Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές-τριες δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο στην εφαρμογή storyjumper. Συνέγραψαν και ηχογράφησαν τη φανταστική ιστορία μιας παρέας παιδιών που κάνουν ένα ταξίδι στον χρόνο, μεταφέρονται και ξεναγούνται στην Αρχαία Θήβα!

https://www.storyjumper.com/book/read/117310542/61d70710f238d

 

 

Εργαστήριο 6

Το πρόγραμμα έκλεισε με δυο ακόμα δημιουργικές-καλλιτεχνικές   δραστηριότητες. Κατά την πρώτη τα παιδιά ζωγράφισαν ειδώλια που μας έδωσαν στο Μουσείο. Η δεύτερη αφορούσε στην κατασκευή ξύλινων πινακίδων οι οποίες αναγράφουν την ονομασία των πυλών, αλλά και των πόλεων στις οποίες οδηγούσαν, οι οποίες συνδέονταν με την αρχαία Θήβα.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ