ΔΡΑΣΗ «Η βελτίωση των σχέσεων μαθητών-εκπαιδευτικών –γονέων μέσα από Άτυπα Περιβάλλοντα Μάθησης»

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΗΒΑΣ

TΑΞΗ Δ2

            ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΛΑΡΑΣ

Τίτλος: ΧΑΡΤΟΚΑΡΑΒΟ

Δημιουργία τραγουδιού από μαθητές γύρω από το θέμα των σχέσεων μεταξύ τους

Η δραστηριότατα πραγματοποιήθηκε ως διάχυση της Δράσης : «Η βελτίωση των σχέσεων μαθητών-εκπαιδευτικών –γονέων μέσα από Άτυπα Περιβάλλοντα Μάθησης» , στη διάρκεια του 3ου τριμήνου 2021-22.

 

  Εικόνα1a300   Δείτε το βιντεο του τρααγουδιού

 

Παρουσίαση της δραστηριότητα βήμα - βήμα

  • Αρχικά έγινε η παρουσίαση του βιβλίου "Σκληρό καρύδι" της Ελένης Σβορώνου από τις εκδόσεις "Καλειδοσκόπιο" και ακολούθησε συζήτηση στην τάξη για το περιεχόμενό του
  • έπειτα οι μαθητές αποφάσισαν να καταγράψουν τις απόψεις τους και τις σκέψεις τους σε μορφή τραγουδιού, όπου κατέθεσαν τα δικά τους βιώματα από συμπεριφορές άλλων ανθρώπων και προσπάθησαν με αυτό τον τρόπο να τις ερμηνεύσουν
  • Σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, ξεκίνησαν να δημιουργούν στίχους με την διαδικασία "cypher": κάθε φορά που κάποιος έγραφε τον στίχο του, έδινε το τετράδιο στον διπλανό του από αριστερά (με τη φορά του ρολογιού) για να τον συνεχίσει, έτσι ο επόμενος έγραφε μεταβιβάζοντας το τετράδιο στον μεθεπόμενο και με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκαν τα τετράστιχα από τα κουπλέ του τραγουδιού
  • στη συνέχεια, διορθώθηκαν και μπήκαν στο μέτρο (συγκεκριμένα σε 4/4) από τον δάσκαλο και όλοι μαζί με την ίδια διαδικασία γράψανε το ρεφρέν στον πίνακα, αποτελώντας μία ενιαία ομάδα, ενώ ταυτόχρονα πολλοί από τους μαθητές έλεγαν τις ιδέες τους για το πώς φαντάζονται την μελωδία του ρεφρέν
  • η μελωδία δεν άργησε να βγει. Αυτό που στο τέλος κρατήσαμε ήταν ο συνδυασμός των δύο πρώτων ιδεών
  • ο δάσκαλος έπαιξε τη μελωδία στο synthesizer και την κατέγραψε σε μορφή midi στο πρόγραμμα "Cubase", κάνοντας μία μικρή παρουσίαση για το τι είναι και πώς λειτουργούν τα προγράμματα "sequences" για τη σύνθεση, την ενορχήστρωση και την ηχογράφηση ενός τραγουδιού (όλα αυτά με τη χρήση προτζέκτορα)
  • ακολούθησε ηχογράφηση όλων των παιδιών ταυτόχρονα ως χορωδία για το ρεφρέν, ενώ για τα κουπλέ ηχογράφησαν πολλά παιδιά (Όσα ήθελαν) σόλο και στο τέλος επιλέχθηκαν τα καλύτερα κομμάτια εξ αυτών
  • εν συνεχεία, έγινε το sound editing, που περιλαμβάνει τη μίξη και το mastering του τραγουδιού, για να φτάσει στην τελική μορφή του. Πάνω στη διαδικασία παρουσίασης της ενορχήστρωσης, χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά κρουστά και μελωδίες που παρέπεμπαν σε άλλο είδος μουσικής και αντί να διαγραφούν, διατηρήθηκαν για τη δημιουργία μιας άλλης εκδοχής του κομματιού ως remix
  • Εφόσον πλέον  παρουσιάστηκε ολοκληρωμένο στη διευθύντρια του σχολείου, έδωσε την ιδέα να παρουσιαστεί ζωντανά στην τελική γιορτή του Ιούνη και έτσι ξεκίνησε να οργανώνεται συνδυαστικά με την χορογραφία, όπου συμμετείχαν κυρίως οι μαθητές που δεν τραγούδησαν σόλο.
  • για να μην αναφέρονται απλά ως τάξη και για να παραμείνει διαχρονικά το όνομα των μαθητών στις αναμνήσεις του συγκεκριμένου δημιουργήματος, βρέθηκε όνομα συγκροτήματος (Together we can) και δημιουργήθηκε λογότυπο, πρώτα σε χαρτόνια και έπειτα στο Photoshop
  • πάνω σε μία πρόβα, δύο μαθήτριες είπαν την ιδέα να γυριστεί σε video clip και αμέσως ξεκίνησε η προετοιμασία του. Εφόσον καλέστηκαν οι γονείς και οι κηδεμόνες να προσέλθουν στο χώρο του σχολείου για να παρακολουθήσουν από κοντά αυτό που είχε ετοιμαστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή, συναίνεσαν με υπεύθυνες δηλώσεις για τη δημιουργία το video clip, χρησιμοποιώντας Face painting στα πρόσωπα των παιδιών για την προστασία τους από την έκθεση στην πλατφόρμα του YouTube
  • μέχρι την ημέρα των γυρισμάτων, το σχολείο φρόντισε να παρέχει σε όλα τα παιδιά, ομοιόμορφο ντύσιμο με t-shirt και καπέλα τα οποία διακοσμούσε το λογότυπο του συγκροτήματος
  • εφόσον δημιουργήθηκε κανάλι του συγκροτήματος στο YouTube, έγινε upload του video clip με ορισμό πρεμιέρας την 14η Ιουνίου στις 5:00 το απόγευμα, λίγες ώρες πριν την τελική εορτή προς αποχαιρετισμό της έκτης τάξης. Στο πλαίσιο του promoting για το βίντεο, οι μικροί καλλιτέχνες σχεδίασαν προσκλήσεις και μοίρασαν κουπόνια  με το QR Code που περιείχε το link του video, σε όλους τους μαθητές του σχολείου, δημιούργησαν αφίσες για την εκδήλωση τις οποίες τοιχοκόλλησαν οι ίδιοι μέσα και περιμετρικά του σχολείου και έστησαν πάγκο όπου πουλούσαν σε συμβολικές τιμές προϊόντα με το λογότυπο του συγκροτήματος, όπως αυτοκόλλητα, cd, τετράδια, μπλουζάκια και καπέλα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ